Student och skolavslutning

Gårdagen blev grym! På typ alla sätt!
Har massor av bilder men lägger in dom senare.

Regnet som jag & Anette tjatat om fortsatte. Men till sist bestämde jag mig för att nu skiter jag i det. Satte på mig vindjacka och gympadojjor över finkläderna. packade ner "fixa till mig igen kitet" (smink, hårgrejer och torra kläder) och sen struntade jag i att jag om några timmar skulle träffa en massa människor på studentmottagning. Jag fick väl se ut som en dränk katt då. Här skulle njutas och tittas!!

Vi började som sig bör på Tessin. Massor av folk. Precis som det ska vara. Fem över två gick startsignalen för de nybakade studenterna. Ut ramlade dom rödblommiga, lyckliga och så vackra. Anton kom först. Såå stilig! Ryser tom nu när jag tänker på honom. Honom ska vi fira vidare ikväll då han har sin studentfest.

Chrille och Louise hittade oss till slut och fick även dom blommor och nallar. I Nyköping går sedan alla elever upp till stan och möts för att sjunga på stadshustrappan. Ett vimmel av skyltar och vita mössor. Så maffigt! Hamnde sen pga en massa omständigheter på första parkett vid kortegen. Lastbillarna var många och överallt sågs sjungande, dansande ungdomar. Riktigt kul! Kom på mig själv med mungiperna i ett fånigt flin mest hela tiden. Jag blir glad ändå in i själen av att se alla lyckorusiga ungar.

Vidare blev det mottagning hemma hos Louise där hon och Chrille fick sin sedan flera år inplanerade gemensamma studentskiva. En riktigt trevlig tillställning. Det var så bra ordnat med allt. Det är inte helt enkelt att stuva om då vädret fullständigt spårar ur. Men det hade värd och värdinnor klarat galant!

Kvällen avslutades framemot morgonsidan då vi sett till att alla barn vara hemma trygga i sina sängar. Somnade runt halv fem och känner att jag är väldigt glad över att jag INTE drack någonting igår. Bara att missa sömntimmar räcker för att jag ska känna mig lite trög.

Nu ska jag ladda om och det känns inte ens svårt. Ikväll är det Anton som ska firas och det ska bli såå trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0