Läkartid beställd

Så jäkla duktig har jag varit idag.
Bokat en tid på vårdcentralen. Finns vissa som tjatat om det så nu är Ni väl nöjda!

Det är av omtänksamhet, jag vet. Men jag är inte mycket för att springa till doktorn med en det ena och en de andra. Dom gör ju ändå ingenting och då är det väl bättre att dom tar hand om alla dom som är riktigt, riktigt sjuka!?
-Ja, du har väl aldrig varit här, sa sköterskan jag pratade med.
-Nä. Tycker inte det är nått kul att springa hos läkare, svarade jag.

Nu är det iallafall gjort. Var skit jobbig och sa att jag ville ha nån som kan och förstår svenska också! Kände mig som en hemsk människa men jag orkar inte vara tolk åt både mig själv och åt han i vita rocken när det är mig det ska handla om. I just den sitautionen vill jag känna att jag är i Sverige. Så är det!

Ska dit nästa vecka och då hoppas jag dom avsatt en låååång tid för bara mig så dom kan ta en rejäl besiktning på allt. Banka och slå så där som dom gör när dom kollar bilen. För sen tänker jag inte gå dit nått mer. Bara så Ni vet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0