Vi har en deal

Nu har vi gjort en deal, Amanda och jag. Får se hur länge det funkar.
Jag gör frukost på sängen om hon försöker att låta bli mobiltelefonen efter att hon lagt sig. (Sorry Nicke. Det kan bli så att Du åker på att göra det samma)  Hon och pojkvännen har ständig och då menar jag ständig kontakt. Jag förstår. Dom är fantastiskt söta tillsammans och mår bra ihop men trots att man är kär så måste man sova. Annars orkar man inte med skola och träning. Kan vara värt att gå upp och göra frukost en kvart tidigare.
Japp. Är en hönsig mamma. Minns en period då jag hade grymt svårt att få i mig nått på morgonen. Då kom min mamma in med smörgåsar och oboj på bricka. (blev folk av mig ändå) Mina tjejer få inte dricka oboj på vardagarna. Då är jag en sträng mamma. Det gäller att välja sina fighter. När är det värt att kriga? När kan man blunda? När kan man hålla tyst? Det sista har jag förbannat svårt för. Fråga mina barn. Vi pratar mycket. Ibland mest jag (de är då man kan känna sig tjatig, ni vet) men oftast alla tre.

På tal om prat. Hann med att prata lite "på riktigt" med Micke Rosen igår. Saknar bröderna Rosenberg och den nästan dagliga kontakten vi hade förr. Nästan varje kväll kunde vi snacka bort en stund och jag kunde se att dom var glada i ögonen. Har taskig koll nu för tiden. Gillar det inte. Vill veta att dom mår bra. Nu vet jag att dom har kanon föräldrar som bryr sig om sina killar men ändå. Gillar mina bonus ungdomar. Tänk att jag i stort sätt alltid har gillat att umgås med ungdomar. Undrar om det betyder att jag är vansinnigt barnslig??!! Antagligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0