Vi blev lite sugna...

Efter att ha räddat världen undan finanskrisen så blev jag lite hungrig. Sa till Janne:
-Åh, jag blev lite sugen på creps. Kan vi käka det idag?
-Kan vi väl, sa den snälle mannen.
Jag borde ha anat oråd redan då. Att laga mat med Janne innebär inte att man gör en middag för två!

Några timmar senare har vi lyckats gjort 29!!!!! creps med tre olika fyllningar och vi snackar inte om sådana där små fjuttiga Felix creps utan rediga fina. Dessutom har vi tio pannkakor över då fyllningen tog slut. Nej barn. Jag har inte gräddat pannkakorna, (jag är värdelös på det) det fick Janne äran att göra. Det tog typ två timmar.

Creps med räkstuvning


Creps med svampstuvning


Creps med Tacofyllning


Pannkakor, någon?!


Grundrecept

16 ägg
3,2 l mjölk
24 dl mjöl
lagom med salt

Fyllning
800 g räkstuvning (hemmagjord naturligtvis)
800 g svampstuvning (lika hemmagjord)
500 g köttfärs med tacokrydda

Garnering
1 kg riven ost

Tidsåtgång: du ska inte vara vrålhungrig
Kostnad: Varje liten creps har ett värde på 5 kronor. Plus de överblivna pannkakorna.

Obs! Det var inte ett nyårslöfte att börja laga billig mat. De bara bidde så för jag var lite sugen.
Övriga svenskar äter pizza idag. Men här ska ätas creps!
Nån som vill smaka? (tjejer Ni lär få äta creps hela helgen)


Kommentarer
Postat av: Hanna,

Åhhh Herreminget.

2009-01-02 @ 00:00:26
URL: http://skogaleen.blogg.se/
Postat av: Anonym

God fortsättning...! Kom på att jag sitter här hemma i Trosa och känner mig grymt sugen på just pannkakor...!! =)

2009-01-02 @ 00:16:23
Postat av: Monika

Du är så välkommen. Nu är dom visserligen i frysen men jag äger micro så det är snart fixat.

2009-01-02 @ 01:47:16
Postat av: DC

Mmmmmmmmmmmm vad gott det såg ut. Det är bara ringa nästa gång om ni behöver hjälp att äta upp;)

2009-01-03 @ 22:30:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0