Varför läsa bloggar?

Ibland undrar man varför man läser andras bloggar. Många påstår tom att dom aldrig gör det. Det är väl ungefär som med Dallas. Ingen såg det men alla pratade om det.

Efter att flummat runt lite ikväll, vet jag. Det berör. Iallafall om det är bra skrivet och det är dom bloggar jag läser . Syftar då inte på om stavningen och annat trams är helt korrekt utan att det finns en mening, en ironi eller en tanke med det som skrivs.

Läste först Martin Sundbergs blogg om hans stackars sambo som verkar vara lika teknisk som jag. Såå skönt att veta att vi är flera. Ler i samförstånd. Går vidare och hamnar hos Påsen, snubben som valt att spela i Skärblacka denna säsong (hoppas dom vinner sin serie att Påsen sen återvänder till Onyx) och som skriver ett långt, oftast sent publicerat inlägg om dagen. Han var i sitt esse ikväll. Så sjukt, så vidrigt men mig passade det tydligen utmärkt ikväll för jag skrattade högt. Kollade vidare och avslutade med Anettes och insåg att jag just blivit bjuden på middag på tisdag, innan vi ska gå på bio. Blev glad.

Så Ni som fortfarande undrar varför man läser andras bloggar. Här är svaret: Läser du rätt bloggar kan Du både få le, garva så tårarna rinner och bli bjuden på käk. Synd för Er som inte fattat grejen!

God natt & God morgon!
Hörs imorgon eller senare idag!

Kommentarer
Postat av: Tobbe H

En annan anledning att läsa bloggar är att man kan få stöttning när man minst anar det. Tack för din fina kommentar. Kram..!!

2009-01-23 @ 10:18:29
URL: http://brytfel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0