Välkommen 2009

Mittt i natten. Borde gå och lägga mig för att inte sova bort de nya årets första dag.
Men när jag sen ser att så många varit på besök här efter att klockan slagit tolv så förstår jag ju att det är fler än jag som är vaken. En rätt trevlig tanke faktiskt. Att man inte är ensam.

Kvällen har varit så lugn. Annat var det förr. Då var det så viktigt att riktigt fira nyår. Viktigt på samma sätt som det nu är viktigt för mina tjejer att "göra nått". Det är precis så det ska vara. De unga ska roa sig och vi andra, som hunnit fira in så många nya år så det räcker och blir över, vi agerar chaufförer!

Hanna och Amanda har varit på olika tillställningar med sina respektive kompisgäng. Började kvällen mjukt med att sms:a och kolla att allt var okej. Sen höjde jag beredskapen och ringde ett par gånger tills jag insåg att det var lugnt. Dom mådde bra och skötte sig. Säkert bättre än vad deras mor gjorde på den tiden då det begav sig.

Har efter tolvslaget kört hem båda tjejerna och Nicke (som varit på galej) till arnö. Skönt att veta att alla är hemma i trygghet. Det händer så sjukt mycket konstigt så min oro känns inte ens överdriven längre. Affärer rånas, uteställen bränns ner och folk slår inte bara, utan hugger,  ihjäl varandra. 

Men nu ska Monika lägga kinden mot kudden och sova några timmar.
God fortsättning, mina vänner och drick mycket vatten innan Ni somnar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0