Laddar för "Huset fullt".

Så där ja. Nu är man på banan igen.
Kaffet är bryggt, tvättmaskinerna laddade och ikväll kommer tjejerna hit. Lägenheten kommer fyllas av skratt, musik, laddare, hårspännen, hårsnoddar, träningskläder och en väldans massa ljud. På gott och ont. De där msn- och sms signalerna hör till det onda. Jag är antagligen en av de mest ljudkänsliga personerna i världen. Dessa ping-pong-blang-plums-ding-dong lätena gör mig trött. För mig är det ett stressande ljus som skapar oharmoni. Tack och lov finns det oftast av och på knapp! Av och på knapp finns sällan på tjejerna. Det hör absolut till det goda. Deras skratt är det mest hälsosamma som finns, att lyssna till.

Kontrasterna, mot när jag bor själv, är stora. Helt plötsligt blir det stökigt, rörigt, hemtrevligt och helt underbart. Ikväll blir det fullt runt köksbordet då antagligen Janne, Andreas plus en extra pojkvän (Amandas) dyker upp. Då trvis jag.
Fullt hus!

Ner i källaren....Maskinerna som tömmas och fyllas!
Ses sen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0