Idrotten ger mig mer än den kostar

Eftersom jag inte har nått att göra varken idag, ikväll eller imorgon så tog jag just på mig en liten uppgift. Det är ju så tråkigt att inte ha nått att pyssla med. Fniss!

Nej, jag tycker inte det är besvärligt, inte jobbigt eller trist. Jag gillar vår klubb och både jag och mina döttrar får så oerhört mycket tillbaka tackvare innebandyn och Onyx. Har jobbat så oerhört mycket mer tidigare säsonger men tagit det lugnare i år. Behövde det. Men jag betalar gärna tillbaka lite genom att göra små arbetsinsatser då och då. Önskar väl egentligen bara att fler kunde tänka till lite på vad idrotten och för vår del, just Onyx betyder.

Ni har väl sett reklamen där vi får följa den lilla materialaren som åker till ishallen och lägger i en maskin tvätt innan han åker till jobbet för att efter jobbet åka och slipa skridskor och linda klubbor? Hoppas spelarna fattar vad en sådan person betyder och vad det skulle betyda om sådana människor inte fanns.

Ikväll ska vi iallafall stå på Kvantum och dela ut "Gå två betala för en"- biljetter till H1's match imorgon.
Kommer ändå hinna käka fredagsmiddagen och glo för mycket på tv och imorgon börjar första matchen kvart i nio då Rumpan ska stå i mål för F95. Sen rullar det vidare....Tror P93 spelar hemma igen och sen är det H3 i Ramdalen och sen H1 klockan tre i sporthallen. Härligt!! Som sagt, idrotten roar!


Kommentarer
Postat av: Marty

Du vet iaf vart du har mig i ditt tänk, Monika. Jag uppskattar er så mycket jag kan och försöker alltid berätta det. Trevlig helg får man säga.

2009-01-23 @ 15:51:07
URL: http://www.metrobloggen.se/hundkast
Postat av: Monika

Martin! Jag vet precis var Du står och Du är en förebild i alla möjliga sammanhang. Vi vet att det vi gör uppskattas. Menar inte heller att nån behöver vara tacksam eftersom jag tycker det är kul att vara en del i Onyx. Menar bara att om alla gör lite så kan vi alla spara på krafterna så dom inte tar slut hos våra eldsjälar.

2009-01-23 @ 16:22:12
URL: http://axblock.blogg.se/
Postat av: Anette

Hoppas du hann hem till "Let´s dance"....vi ses som sagt i hallen!

2009-01-23 @ 22:57:49
URL: http://tette1958.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0