Jag snackar innebandy....

En lång dag i två olika hallar alltjämt tittandes på innebandy. Har inte spelat en minut och ändå är jag trött i skallen.

D2 startade dagen i Ramdalen med att spela 1-1. Jag hade hoppats på en klar vinst den här gången och hade gärna avstått den nervpress som jag genomled i tredje perioden. Onyx ledde länge med 1-0 men Södertälje reducerade till 1-1.
Vet inte om jag var mest nervös för att dom, Södertälje, skulle göra ytterligare ett mål eller om det var för att Onyx inte skulle lyckas göra vinnarmålet. Inget av det inträffade dock och jag önskar jag kunde säga att jag tycker det vara okej med oavgjort. Men då skulle jag ljuga. Jag hade velat haft vinst och tre sköna pinnar till Onyx damer.
Men men...det är bara innebandy!

Efter denna gastkramning fick jag se en hel H3 match. Har inte sett så mycket av H3 i år men det här var trots förlusten (blev det 3-9 till sist, Tobbe?) en bra match från Onyx killarnas sida. Man spelade innebandy och till och från bjöd man på riktigt snyggt passningsspel. Men Telge City är ett mycket spelskickligt lag. Tyvärr och jag tycker verkligen att det är trist så gnäller dessa Telge spelare på allt. Dom snackar sönder matcherna och jag fattar verkligen inte varför. Dom är ju så duktiga. Jag har mina favoriter i H3. Måste nämna "Päron". I dagens tidning kunde vi läsa att han är på väg in i H1. Idag spelade han med sitt H3 och som om inte det vore nog så åker han med Onyx H6 lag till Södertälje ikväll och spelar mot Kolpenäs. Känner inte honom personligen men den inställning till både sporten och ödmjukheten inför att ställa upp för alla Onyx lag gör han intryck på mig. Hoppas verkligen att han får chansen i H1 framöver. All respekt till honom.

I Sporthallen kunde vi sen avnjuta H1 mot Surahammar. Onyx vann rättvist med 6-3. Tyckte inte att det var nån höjdar match utan mer som en dag på jobbet. Man gjorde vad man skulle men inte så mycket mer. Fast så har man förväntningar på de här killarna också. Tyckte att de tekniska spelarna ofta fastnade och inte fick chans att spela ut sitt register. Grovjobbarna Sam och Bengtsson vara som vanligt lysande. Tolf, tycker jag var bäst!

För övrigt fanns två glädjeämnen från matchen.
1. Nya tränarparet, Mange och Alex fick vinna första matchen efter tränarbytet.
2. Trots 10 utvisningar så var det inte speciellt grinigt från nåt lag. Åtminstone inte som syntes från min läktarplats. Vad som egentligen sägs kanske är lika bra att inte veta....

För mer utförlig information om matcherna läs på onyx hemsida.
 
I skrivande stund får vi rapport från Södertälje där H6 vunnit med 8-3. Den tidigare nämnda "Päron" gjorde ett mål och sex (6) assist. Jag säger ju det; Den killen är värd all beundran!

Kommentarer
Postat av: Anette

Äntligen det utlovade kortet!

2009-01-11 @ 00:16:45
URL: http://tette.1958.blogg.se/
Postat av: Tobbe H

Hej, hej. Det blev 4-8 till slut..! Päron är grym..!!

2009-01-11 @ 13:19:12
URL: http://brytfel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0