Idrottsgalan - en gala i min smak!

Idrottsgalan. Den bästa av galor. Den festen ska jag nog ta och bjuda in mig själv på nästa år. Även om jag inte är nominerad. Bra artister, härliga idrottsprofiler som visserligen höll ovanligt dåliga tal i år och så Peter Settman som ett nav i hjulet. Hade unnat Susanna Kallur Järingpriset. Kalla lär hinna få det ändå framöver. Annars var det helt okej pristagare i alla klasser. Zlatan fick inget ,vilket  förvånade, men inte gjorde mig speciellt besviken.

Handbollen. Måste bara nämna att jag blev ruskigt nervöst ett tag i andra perioden men så häftigt att det unga orutinerade laget slog OS trean Spanien. Gillar att höra Staffan Olsson snacka med killarna.
"Nu tar vi det lugnt killar. Lugn och fin. Ta ett djupt andetag!"
Den som sen är mest galen är han själv. Tror han hade rätt hög puls där ett tag och inte andades han speciellt djupt heller. Han såg ut att vara nästan ute hos killarna på planen. Härligt med osvenska engagerade ledare. Såg att förre landslagsledaren Bengan Johansson satt och myste på Idrottsgalan. Jag undrar hur många sms han fått under kvällen med rapporter från handbollsmatchen. Måste vara kul för honom att se att svensk handboll lever igen och att två av hans gamla adepter tagit på sig ledarrollen.

Imorgon hoppas jag på rent hus i dubbel bemärkelse. Jag vill städa bort allt det sjuka och hoppas att tjejerna då är i skolan så jag får härja fritt. Får aldrig nått gjort när dom är hemma och ligger och knölar överallt. Amanda verkar piggare och Hanna har iallafall käkat mat nu ikväll, utan att kräkas. Å själv är man ju på topp!!

Passar nu också på att GRATTA Anton på 19-års dagen! Grattis grabben!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0