Idag blev en slö och social dag

Har varit hos världens bästa Malin. Utan den tjejen skulle mitt liv te sig väldans mycket fattigare på skratt och energi. Jag var där i nästan fem timmar och hade kunnat varit kvar i ytterligare fem. Med henne återvinns mycket av den förlorade kraften och tappade energin. Tack å lov att Du finns å faan ta Dig om det skulle hända Dig något.

Malin och jag har sedan långt tillbaka i tiden skrivit muntliga kontrakt på att vi ska se till att vi vårdas på rätt sätt om någon av oss av någon anledning skulle hamna på någon vårdinrättning och inte kunna eller ha kraft att tala för oss själva. Vi har båda jobbat allt för länge inom vården för att veta att vissa saker inte alltid hinns med eller orkas göra.
På min lista över saker som inte får göras ogjorda är följande:

- Tvätta mitt hår. (kräks på skitigt hår)
- Klipp naglar. (speciellt på fötterna för det äckligaste som finns är långa tånaglar och jag vill inte fastna med fötterna i någon jäkla vävd sjukhusfilt)
-Prata med mig. Prata inte över huvudet på mig som om jag inte finns. (även om jag inte kan prata så hör jag. Kanske)
-Håll mig i handen och ge mig en kram ibland. (tänk vad jag skulle sakna beröring)
-Håll mig sällskap. Jag vill inte vara ensam.

Undrar om jag glömt nått nu?!

Idag fick jag träffa den nyaste familjemedlemmen, Stengaard. En underbart liten söt valp som jag tror jag ska adoptera då och då.  Han varken fäller eller biter sönder möbler. Han är såå go.



Lillebror Stengaard som lyssnar till namnet Hugo Boss. Han har ett öga till men luggen har ramlat ner i ögonen.

Nu ska jag ta tag i det som blivit över här hemma sedan jag suttit och varit social hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0