Har just löst finanskrisen

Skönt! Det nya året kom och har påbörjats utan att jag behövt göra ett endaste dugg åt just den saken. Inget samtal till nån myndighet, ingen blankett jag behövt fylla i och posta i fyra exemplar där orginalet ska ligga först i högen. Inte har jag fått någon räkning heller. (eller har jag kastat den med reklamen?)

"När vi ser att du betalt, bifogar vi kort och personlig kod som gör det möjligt för dig att delta i alla evenemang som det nya året bjuder på".

"Om pengarna inte finns oss tillhanda innan den 25 december så avskrivs du från att delta i det nya året".

De gillar nämligen att utesluta människor ifrån sammanhang. Få den lilla människan att känna sig som en liten skit som får stå utanför. Utanför den skara som haft råd att betala för sig.

Det är inte änns någon som begärt att jag ska ställning. Annars ska man ju som fri medborgare ta ställning till allt numer. Man ska vara aktiv och välja ett alternativ vare sig det gäller el, telefon, pension eller organdonation.

-Är Du för eller emot ett nytt år?
Ingen har ringt och ställt frågan. Inte heller har man haft en tv-gala för eller emot där man med hjälp av telefonen har kunnat ringa och rösta.

För en gång skull har man lyckats fixat något utan min åsikt. Det är skönt för en som annars har åsikter om precis allt och lite till.

Njut för sjutton. För att få vara med 2010 kanske man infört avgiften och på så vis löser vi finanskrisen!
Kom ihåg var Ni läste det först!

Kommentarer
Postat av: Kalle

hm, så det är så enkelt? ;)

2009-01-01 @ 17:09:33
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Hanna,

Mamma,

du är allt smart du. :)

2009-01-01 @ 21:53:13
URL: http://skogaleen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0