Frukost till förkyld tös

Än lever vår deal. Amanda somnade som en stock, vilket kanske kan förklaras med att hon inte var riktigt pigg efter gårdagens strålande insats i innebandymålet. I allafall har jag som en god mor serverat frukost på sängen. Det var nog till belåtenhet men ganska snart framgick att hon inte mår bra.
-Har svettats och frusit hela natten. Kli i halsen och ont i näsan.
Ont i näsan? Så nu har jag ringt och sjukskrivit den lilla människan så hon får vara hemma idag och bli frisk. Kan redan höra Hannas avundsjuka suck.
-Jag vill väl också vara hemma och vara sjuk.
Men si den tänker jag inte gå på. Nån ordning får det vara.

Har läst SN på mitt sätt. (ni vet, skummat sporten) Hunnit fatta att stans hockeylag fortfarande går dåligt. Det var nog det ända jag missat i sportväg från gårdagen och det beror nog bara på att det inte är några tv-sändningar från Rosvalla.
Allt som gick på tv igår har jag registrerat. Tyvärr så undrar jag återigen vilka som jobbar på SN's sportavdelning? Antingen är de verkligen så dåliga som journalister som man kan tro eller så saknas de riktiga intresset/kunskapen för den sport de ska skriva om. Tänk om man skulle kunna få jobb att styra upp den där redationen en aning.

1. Ringer dom till en tränare för att inhämta information om en viss match kan dom väl ställa så intelligenta frågor så dom får nått vettigt att skriva om. Det är så sorgerligt att veta att dom ringer och ändå inte kan få till nått mer än det jag skulle kunnat ha skrivit utan att ha ringt. Allt för ofta när dom skriver om D2 är det under all kritik. Men vi kanske ska vara glada att dom skriver nått överhuvudtaget.
2. Var lite påläst alternativt hoppa över de där värsta floskerna.
Ska ge Er ett exempel. I den del av reportaget om Onyx h1's förlust mot TT igår har man pratat med Mange Olsson.
Stycket inleds med följande rader: "Alla sviter måste ha ett slut. Så också för Onyxtränaren Magnus Olsson. Gårdagens förlust var hans första som Onyxcoach sadan han tog över efter Johan Wiggur". Slut citat!
En svit??? Mange har coachat i tre matcher. En vinst efter ordinarie tid, en vinst i sudden i fredags och sen förlusten igår.
En svit måste väl ändå vara mer än en vinst (okej två då om man är snäll) för att kunna vara en svit?

Detta är nu ingen kritik mot de nya ledarna i Onyx H1 lag utan jag ifrågasätter endast SN's sportjournalister. Om jag är bitter för att jag inte får skriva i tidningen? Närå, inte alls.....

Under tiden jag försökt skriva ihop det här inlägget har jag även serverat frukost till äldsta dottern. Hon mår illa. Gjorde hon igår också så jag tror inte det är nån slags "jag-vill-vara-hemma-från skolan- grej. Fattar inte. När mina barn vara små eller yngre var dom aldrig sjuka. Nu är det förkylningar och konstigheter rätt så ofta. Är det så att dom tränar utan att vara helt friska och därför inte blir helt friska mellan varven? Svårt det där.


Kommentarer
Postat av: Anette

Kan det vara den där gigantiska godispåsen jag hört talas om?

2009-01-19 @ 09:46:39
URL: http://tette1958.blogg.se/
Postat av: Monika

Tror faktiskt inte att det var godispåsen. De mesta är faktiskt kvar. Ingen var speciellt sugen efter att ha käkat korv med potatismos.

2009-01-19 @ 09:59:56
URL: http://www.axblock.blogg.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0