Folktomt, öde.

Så nu är barnen iväg och jag är inne på dagens andra frukost.

Skjusade in Amanda till sporthallen. Passerade genom Ockle på vägen dit och kan konstatera att idag sover människorna i våra städer. Det är folktomt på gatorna. Fast dom, människorna, hade lämnat klara bevis för att dom varit ute igår. Så skräpigt överallt. Tror man på riktigt att de man kastar och sparkar in i snön verkligen ska förintas och inte synas när det smälter undan? Märkligt!

Tycker gott att Polisen kunde haft en blås-kontroll idag. Inte för att det hade givit herr polis nått att rapportera hem om, då det gäller mig. Men jag är övertygad om att det finns en och annan på våra vägar som inte borde köra bil idag.
Kom precis på att jag tar tilllbaka det där. Det var nog tur att dom inte hade nån kontroll för jag har ju glömt att sätta på skattemärket och det ska visst ge 500 spänn i böter talade en snäll person om för mig häromdagen. Bakläxa!
Måste fixa det idag!

Nu blir det skidåkning. Passiv sådan. I soffan.

Kommentarer
Postat av: Anette

Monika, det är alltid folktomt i Oxle :)

Jag har inget skattemärke heller, hittar det inte, måste kolla nu när du säger att det blir böter...

2009-01-18 @ 22:36:39
URL: http://tette.1958.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0