En vanlig men annorlunda lördag

En i och för sig ganska vanlig lördag då jag tittat på innebandy hela dagen.
Amandas F95 vann med 9-0. (18-0 i målskillnad i de sista två matcherna är skapligt bra)
P94 förlorade tyvärr. Tumult utbröt nästan då en från bortalaget hade med sig en av de värsta föräldrarna som jag träffat på. Han skrek oavbrutet och jag började till sist funder på om han var full eller bara vanligt dum i huvudet. Tyvärr tror jag han var bara dum i huvudet. I annat fall hade han förhoppningsvis kunnat vara trevlig nykter. Men inte änns det!
Bedrövligt!

P93 vann med 9-2. Riktigt kul att det lossnar för Lasses killar.
Åkte hem vid tolv och tankade med pannkakor. Sen ner till Ramdalen för att se H3. Matchen slutade 3-3. Tycker de två nyaste junior killarna var roligast att se. Dom gjorde verkligen inte bort sig!

Sen H1 i Nyköping. En bit in i andra perioden gjorde Onyx 2-1 och 3-1 och då kändes det som att NU, nu är det som det var tidigare. Nu lossnar det och dom kan vinna med många mål. Men nejdå. Skoghall reducerade två gånger och efter full tid så stod det 3-3. Skoghall gjorde till sist 3-4.

Det vill sig inte. Det är trögt för så många och det är nått som saknas. Det ser inte ut som om dom tycker det är kul längre. Varken på planen eller på bänken. Ägnade mig en stund åt att iakta bänken där avbytarna satt. Tre killar som såg ut som om dom höll på att somna av tristess. Ett tag fick två av dom tom. luta hakan i handen för att orka hålla huvudet uppe. Engagemang, pepping och delaktighet verkade inte finnas där iallafall. Jag som todde att även om man inte spelade så var man en del i laget. Är väl naiv! Nu får Ni allt rycka upp Er killar! Vi är ju många som vill se och njuta av vad Ni kan och jag vet att Ni kan så mycket mer och så mycket bättre.

Efter matchen tog nästa uppgift vid. Fyra timmars jobb på Prendo där vi förberedde inför lördagens "Fyndis-marknad" på Rosvalla. Det var trevligt och jag har skrattat en del. Det finns rätt många galna människor i vår förening. Men när jag kom hem nu vid tio var jag trött, hungrig och riktigt svettig. Men nu så har jag diskat, lagat mat och duschat.
Nu är det bara en massa sömn som saknas....och den ska jag se till att få nu.
Hörs imorgon !


Kommentarer
Postat av: Janne

Och H6 vann med 9-8

2009-01-25 @ 12:18:00
URL: http://www.jkbilder.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0