En uppmaning...

Det är mitt i natten och jag ska straxt sova. Vill bara ge alla Er en uppmaning, en uppmuntran eller Ni kan, om Ni vill, ta det som en order.

Ta tillvara på stunder tillsammans med andra. Framför allt på stunder med Era barn och ungdomar. Precis som med speciella ögonblick som man kan behöva fånga kan man tvingas fånga in våra ungdomar som ofta är på väg. På väg ut på äventyr eller in i nån tv-serie där det inte finns plats för oss vuxna. Vill därför uppmuntra Er att ta tillvara på de stunder dom vill umgås, vill prata och vill vara i Er värld. Stöt inte bort dom när dom vill ha Ert sällskap eller Ert stöd på ett eller annat sätt.

Kanske har man tänkt göra något av alla de måsten som vi vuxna har en förmåga att tycka är viktiga. Strunta i det om Du bjuds in. Se stunderna med unga människor som något av de finaste.  Det gör jag och jag är så förbaskat tacksam över att få vara en del av deras värld. Det är en previlegium att få vara med och dela deras tankar och åsikter.

Har ikväll haft en av alla de roliga kvällar jag har förmånen att få njuta av tillsammans med unga galna människor i min omgivning. Ikväll bjöd Andreas och Amanda på underhållningen. Både Janne och jag skrattade så tårarna rann.

Om jag vann några miljoner så skulle jag tveklöst skaffa det där huset där det alltid ska finnas både plats runt köksbordet och en extra sängplats. Visst låter det ädelt och visst finns det många som skulle behöva ett extra hem där dom kan få lite uppmärksamhet, trygghet och kärlek. Men faktum är att det hela egentligen är rätt egoistiskt då jag själv mår så jäkla bra i deras sällskap. Få månniskor kan ge så mycket som de unga. Bara man har tiden att ta emot det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0