En till på sjuklistan

Hanna hade bestämt sig för att gå trots sitt illamående. Lovade att hämta om det blev värre. Helt plötsligt låg hon som en mäla över toan. Skolan är nu avbokad även för henne och jag känner mig som en skurk som trodde hon skulle fixa dagen. För övrigt kan jag säga att Tessin borde tala in ett nytt meddelande på sitt sjukanmälnings- nummer. Du Anette måste ju ha hört någon gång!?

Nu gäller det att man står på benen själv idag för nu är jag inte bara mamma utan sjuksköterska också. Räcker inte mina undersköterskekunskaper får jag kontakta Ekman & Räkan som pluggar så ögonen blöder för att nå sin examen.

Krya på Er hörrni....


Kommentarer
Postat av: Anette

Jag har inte ringt på ett år, Anton är ju myndig och är knappt aldrig sjuk men jag håller med, hon låter för jäkla tråkig. Jag var tvungen att ringa och lyssna :)

2009-01-19 @ 09:54:52
URL: http://tette1958.blogg.se/
Postat av: Monika

Hon låter som sju svåra år. Tacka sjutton för att eleverna blir sjuka. Hanna är snart myndig. Tror dock att mamma får ringa och sjukskriva henne ett tag till. Iallafall när hon kräks. Då blir man liksom omyndig av bara farten vare sig man är 18 eller inte.

2009-01-19 @ 09:58:31
URL: http://www.axblock.blogg.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0