En härlig dag

Det blev inget Linköping då P15 killarna förlorade semifinalen.

Tror jag kan skriva en roman om min bil snart. Först var Pärlan på besiktning i höstas, några nerslag som vi sen fixade till. Ny besiktning. Allt okej! Sen blev det några inlägg om att vinterdäcken var slut och att nya införskaffades. Det senare hände sist när det var snö. Minns Ni? Nu när vårt land återigen blev vitt så bestämde sig batteriet för att dö eller åtminstone för att tala om att det inte gillade kylan nått vidare.

Idag har Pärlan därför flyttat in i Nickes garage och får lite hjälp med respirator och dropp. Doktor Niclas ser över om en donation blir nödvändig. Jag är såå glad för min bil. Det är jag verkligen, men nu börjar jag bli lite trött på att det alltid är nått som ska ordnas och att det kostar pengar. Det enda jag klarat mig från är punktering. Men det fixade vi på Jannes bil i samma veva som Pärlan skulle till Arnö så det kanske räknas det med. Phu!

När Pärlan lagts in drog vi vidare ut på landet till världens bästa Ewa och njöt av vintern i hennes varma mysiga lilla stuga. Tänk va mysigt det kan vara att fly kylan in till en öppen spis, till varm soppa och trevligt sällskap.

Några bilder från vårt vackra vinterland.







Nästa års julkort?



Just nu spelar Hockey juniorerna final i VM. Undrar om jag orkar hålla mig vaken?
Tror jag slocknar innan andra perioden börjar....

Må gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0