Det blev ingen frukost...

...det blev en Ipod istället.

Tänk att när man väl ska få chansen att välja just sina egna favoriter så blir det helt tomt i skallen. Men vad gör det när Lasse finns? Jag vet att det blev mycket Lars Winnerbäck men han är min guru. Jag minns fortfarande när jag hörde honom på radio för första gången. Satt i bilen sent och vi lyssnade på nån direkt sänd konsert som spelades in i en studio och jag blev helt förälskad i hans underbara texter. Trodde då att jag "upptäckt" honom. Att ingen annan i världen fattat vilket geni han är. Minns också lyckan då jag sittande på Micke Rosenbergs altan hörde Micke klinka på sin gitarr, sjungandes vår allas Winnerbäck.  Då förstod jag att vi var fler som fattat hans storhet. Att äldsta dottern dessutom blivit minst lika frälst som jag, gör inte saken sämre.

I somras var vi i Linköping, i Lasses hemstad och fick oss en konsert vi sent ska glömma. Ryser fortfarande när jag tänker på den kvällen och mina ögon var fuktiga fler än en gång och när Lasse & Miss Li sjöng "Om du lämnar mig nu" då rann mascaran bort och jag sket i det. Lasse är kung!



När jag nyss gick in på Lasses hemsida för att inhämta en bild till detta inlägg så får jag se följande nyhet:
"Onsdagen 14 jan sänds en något nedkortad version av "SOLEN I ÖGONEN - En film om Lars Winnerbäck" på SVT1 kl 21.00. Den sänds samtidigt även på SVT Europa och SVT HD. Sedan blir det även ett antal repriser på de olika SVT-kanalerna".

Hann tro att jag missat detta innan jag kom på att det är onsdag idag! Yes!
Så nu vet Ni. Om Ni inte fattat hur fantastisk den här mannen är så måste Ni kolla på Tv ikväll och om Ni hör till skaran som redan är förälskade. Njut!

Kommentarer
Postat av: Anette

Jag har aldrig förstått hur man kan bli frälst av den mannen! Jag stänger dörren när Bertil och Anton sätter igång.

2009-01-14 @ 09:40:28
Postat av: Monika

Tur att Du har så kloka män omkring dig ;)

2009-01-14 @ 09:54:48
URL: http://axblock.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag har filmen Monika...i oavkortat version...du kan låna den istället...den är skitbra.

Lasse är min kung också...så det så...vi får samsas om honom..

2009-01-14 @ 12:54:57
URL: http://innebandymorsan.blogg.se/
Postat av: Monika

Helna: Inte istället...också! Tack!

2009-01-14 @ 13:03:21
URL: http://axblock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0