Dagens fråga

Är det viktigast att verka viktig eller att vara viktig?

Den kan Ni fundera över. Det ska jag göra i natt. Har slutat fundera över svenska språkets upplägg då jag gick bet så förtvivlat sist (läs Svenska språket istället för att räkna får ) och måste nu ha en ny tankenöt om jag inte kan sova i natt.

Imorgon drar vardagen igång här. Hanna ska till skolan och har krypit ner under täcket redan. Amanda har ytterligare en dag ledig innan även hon får masa sig i väg till en ny termin. Tror båda gärna skulle ha lov ett tag till. Dom räknar veckorna som är kvar till nästa lov. Själv tycker jag det ska bli rätt skönt att få till nån slags ordning igen. Framförallt så ska julen ut. Får väl ha julgransplundring själv. Fiska fiskdamm och få godispåse.

Har inte vattnat granen mer än högst två gånger sen den klev i sin fot. Den barrar inte ett endaste dugg trots utebliven vätska och trots att jag springer in i den flera gånger om dan. Fattar inte att blommorna som jag vårdar (nåja vattnar ibland iallafall) dör men granskrället, som ändå ska kastas ut, trivs jätte bra hos mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0