Bloggens genomslagskraft

Min blogg har blivit en motsvarighet till tv-programmet efterlyst.

Minns Ni att jag efterlyste en gasolgrill för en tid sen?
Vips så hade jag fått låna en. (tack till Anettes pappa, Antons morfar)

Igår kväll (nåja natt då) gick jag ut med frågan "vem har stulit min kudde"?
Ni tror väl jag hittar på nu men jag lovar, jag såg själv ut som en fågelholk!
Kliver in i mitt sovrum och på golvet mellan sängarna på golvet ligger den saknade kudden. Den kan inte ha legat där fullt synlig med tanke på hur mycket jag letat efter den. Omöjligt!
Alltså: den rackars tjuven fick kalla fötter när han insåg att jag påbörjat sökningen efter den skyldiga och tyckte det var säkrast att lämna tillbaka det som inte var hans. Den fulingen! Har dock bestämt mig för att inte göra någon anmälan då jag återfått det som är mitt.

Innan Hanna hjälpte mig att designa om min blogg så hade jag fått för mig att ta bort SÖK funktionen här på bloggen. Tyckte den verkade helt onödig. Vem söker i en blogg? Gjorde enligt konstens alla regler (klippte och klistrade i kodmallen) och den försvann men tydligen försvann lite annat också vilket bidrog till att Hanna suckande talade om att "vi börjar om från början innan vi blir tokiga". På den nya sidan har jag inte vågat mig på att ta bort den med risk för att blir strypt av äldsta dottern. Men nu fattar jag ju vad den ska vara till. Man söker efter stulna saker förstårs. Tänk att jag ska vara så korkad.

Nu ska jag bara söka efter lägerboendet alla försvunna knivar och gafflar så ska Ni se att de ligger i köket nästa gång vi kommer dit. Nått annat Ni saknar?


Kommentarer
Postat av: Helena

Ja..mina knoppar..:-)

2009-01-07 @ 15:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0