Blir äcklad...

Ni som följt min blogg vet att jag redan tidigare spytt galla över kvällstidningsjournalisterna. Om tidningens ansvar, etik och moral. Nu har det hänt igen! (antagligen händer det varje dag) Bara för att sälja lösnummer.

Magdalena Graaf drabbades häromdagen av en hjärnblödning och opererades akut. Läs gärna hennes syster Hannas blogg där hon idag berättar om den hänsynslösa behandlingen Magdalena själv och hennes kära och nära utsatts för av just kvällstidningarna. Dom har tom låtsas att dom fått en intervju och citerat Magdalena själv utan att överhuvudtaget pratat med henne.

Jag blir äcklad. Det blir jag.
Visst, dom är kända. Kända människor och media behöver varandra. Så är det. Jag fattar också att det är tidningens jobb att ge allmänheten information.

Men kan man inte visa någon form av respekt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0