En ljuvlig, underbar helg!

Tror att det finns en eller annan som börjar jobba idag, Efter en förhoppningsvis lång och skön semester.

Själv började jag dagen med att åka ner till vc och ta prover. Jobbar kväll idag. Min sista arbetsvecka denna sommar. Sen återgår det till den trista vardagen igen. Ser inte alls fram emot att vara ledig även om jag ska försöka låtsas att den första veckan är just "semester".

Helgen har varit kanon. En härlig mix. Fredagskvällen tillbringades hos Nicke och jag spöade grabbarna på kort. Börjar bli tjatigt. På lördagen åkte vi till kalkbrottet och njöt i flera timmar av sol, bad och skratt. En alldeles ljuvlig, underbar lördags eftermiddag. Det sistnämnda var kommentaren från en av de förståndshandikappade killarna som även dom njöt av sommaren vid brottet. Han kom upp flåsande ur vattnet och uttryckte sina innersta tankar. Vi var många som log. Han blev språkrör för oss alla och hela han talade om att det han sa verkligen kom från hjärtat.

Gårdagen gick i Onyx tecken. Nej, ingen innebandy. Nej, inga festdagar. Vi röjde garage, körde grejer, handlade frukost till våra nya gäster och så körde vi loppisen som vanligt på IP. En ljuvlig söndags eftermiddag!

Kvällen avslutades med god mat och så vann jag då äntligen det låånga sega tredje setet med 10-8. Skönt! Nu behöver jag bara ta ett till för att vara mästare.

Nyköping har haft fest i flera dagar. Jag har inte jobbat en enda minut för Onyx del och jag har inte besökt festen en enda kväll. Har inte alls känt för det utan har istället tillbringat tiden vid havet efter jobbet. Amanda har dock varit på stan en hel del och jag kan konstatera att jag är mer orolig för när tjejerna är på stan i Nyköping än vad jag är för Hanna i Grekland.  Kan bero på att jag ändå inget kan göra om det händer nått så långt bort. Hanna ringde igår. Hes efter en natt på karokebar. Dom verkar ha det underbart men igår lät det ändå som om hon tyckte det skulle bli okej att komma hem. Vi här hemma längtar och saknar henne grymt mycket!! I går under vårt samtal bestämde jag mig för vilken tatuering jag ska göra under hösten så nu blir det till att beställa tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0