Pust å stön vad jag är svag...

Pust. Har just flyttat en Billy hylla med dörrar från vardagsrummet till mitt och Amandas sovrum.
Om det var skit tungt?
Japp...och jag är skit nöjd.

Är det en konstig tidpunkt att börja släpa möbler över hela lägenheten?
Ja, det är möjligt. Jag har varit ledig hela dagen men är vissa dagar lite seg i starten.
Min mamma skulle antagligen säga nått i stil med "sent ska den late vakna".

Jag är inte lat det är bara så att jag är mycket mer aktiv och kreativ framåt eftermiddagen och kvällen. Har länge önskat att jag skulle vakna varje morgon och sprudlande kasta mig upp ur sängen för att ta tag i dagens alla mer eller mindre roliga upplevelser. Har tom. varit lite avis på dom som är morgonpigga för det anses på nått märkligt sätt som en liten "bättre" egenskap.

Blev så glad när jag hittade detta på nätet.
Nu har forskning i bla. Danmark kommit fram till att det är människans inre klocka som styr om Du är morgonpigg eller nattuggla. A-människor är morgonpigga och B-människor är kvällspigga. (Obs. A är inte bättre än B i detta fall)

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=58360&a=940450&printerfriendly=true

Detta i sin tur styrs av Dina gener. För min del vet jag precis varifrån jag ärvt denna del av gener. Min farmor var nämligen en riktig kvällsmänniska. Hon kunde börja med maten vid lunch men sen hon kom liksom av sig och det kom saker imellan som hon var tvungen att göra. Och vips så hade dagen blivit kväll och hon stod och gräddade pannkakor. Min farmor var absolut inte lat. Hon var en B-människa precis som jag!

Hanna och Amanda: Läs artikeln. Den kan Ni ha stor användning av när Ni ska argumentera Er dygnsrytm framöver.


Nu ska jag få in alla mina böcker i hyllan igen. Just nu ligger dom utspridda över golvet. Många böcker är det...
Hej så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0