Henke Larsson i SSL!?

Måste skriva ett inlägg om detta. Trots att det kan tyckas bli tjatigt då vår vän Martin Sundberg på sin blogg redan lyft ämnet. Besök gärna Martins blogg. Då blir han glad. Han jagar nämligen 5000 unika besökare som en galning just nu och kan vi hjälpa honom att nå detta magiska mål så ska vi naturligtvis göra det.  www.metrobloggen.se/hundkast

Nu till ämnet. Henke Larsson, en fantastisk fotbollsspelare. Henke gör om jag fattat saken rätt debut i SSL för sitt Helsningborg idag. Häftigt kan att tyckas. Jag har alltid gillat Henke och hörde till dom som jublade när han överaskande blev uttagen till landslaget inför sista stora mästerskapet.

Men krävs det inte mer för att ta en plats i högsta ligan i innebandy?  
Henke har spelat innebandy som ung, säger en del.
Ja, men har det inte hänt mer inom innebandyn på tjugo år?  Hur ska statusen inom sporten höjas om det inte är svårare än så? Nä, jag tycker inte det känns bra. Kan redan höra alla som tidigare hånat innebandyn som sport.
"Jaha, det är inte bara misslyckade hockeyspelare som spelar innebandy utan även fotbollsspelare som är på väg att lägga av. Jaja, verkar ju vara en seriös sport".

Det var sett ur sporten synvinkel. Nu över till min privatat vinkel. TV skulle visa Pixbo-Varberg idag. Jag såg verkligen fram emot den matchen. Nu har man både bytit match och sändningstid. Orsak;  Henke Larsson gör debut och man sänder Helsingborgs möte med Jönköping istället. Måtte det bli en bra match trots allt. För sportens skull, för min skull!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0